A berettyóújfalui Trident zenekar nem ma kezdte pályafutását. Múltja 1989-ig nyúlik vissza és egy hosszabb megtorpanás után, pár évvel ezelÅ‘tt ismét összeállt a csapat, melynek erÅ‘s jelei például a nemrég megjelent Beat cÃmű album dalai is (ezt megelÅ‘zte egy Best of LP és a Mindenen kÃvül EP 2019-ben). Fontos változás, hogy mivel Paszti úgy döntött kiszáll, helyére Papp Norbert (KabinLáz) érkezett. A hallottak alapján, nagyon jó választásnak bizonyult.
MielÅ‘tt zeneileg pötyögnék pár sort, kezdeném a borÃtóval, mivel ez az elsÅ‘, amibe általában belebotlik az ember egy CD-vel kapcsolatban. Oké, manapság már ott vannak a digitális platformok és együtt lehet kóstolgatni a "képet" és a zenét. Szóval, a Beat-rÅ‘l elsÅ‘ ránézésre mindenféle asszociációk jutottak eszembe. Pl. a kép kicsit olyan 50-es, 60-as éveket idézi és hát akkor volt a beat-korszak. Egy box jelenet pillanatának ábrázolását láthatjuk. Ezzel kapcsolatban is felmerül a "beat" szó.
Majd a zenét hallgatva, megint maradtak a nosztalgikus gondolatok, csak pár évtized ugrással. A 90-es évek hullámai kezdek kiáramlani a hangfalakból. Ekkortájt találkoztam először a Tridenttel. Pontosan 1996-ban, mikor az Újabb technológiák megjelent. Nos, a Beat nem követi azt a nyomvonalat, hanem a grunge elemeit szövi bele egy modernebb köntösbe.
Az albumot hallgatva nehéz kifejezetten csak arra koncentrálni. Óhatatlanul elrepÃti az embert a grunge világába, sorra villannak be a zenekarok (Alice In Chains, Pearl Jam, Black-Out...), az emlékek, a régi koncertek.
Már rögtön a nyitó KÃsértés cÃm dallal is "kÃsért a múlt". Nem tudom, más hogy van vele, de nekem teljesen "tridentes" a hangzás/hangszerelés/ének "trió" mely a 90-es évek és a modern rock/metal keverékébÅ‘l lett összegyúrva. ÚtvesztÅ‘ben találjuk magunkat, elragad a hangulat. Mellesleg, az ÚtvesztÅ‘ a The Cult-ot is felidézte bennem. Most jelzem, hogy érdemes odafigyelni a dalszövegekre, érdekesek, néha nehezebben emészthetÅ‘ek, és remek "szösszeneteket" lehet benne találni, mint például
"Nézzük, mi van mögöttünk / Az út végén". Az albumon találhatók dinamikusabb szerzemények, mint pl. a MedveölÅ‘, amely érzékletes képet fest az élet-halál mezsgyéjérÅ‘l, a lélek kiszabadulásáról. Idesorolnám Bakancslistát és az Egyre közelebb cÃmű dalt is, mely egy kis befelé fordulós életképet fest le, ahol önmagunk, a legbelsÅ‘ lényünk szól hozzánk. A Szakadék az öngyilkosság gondolatával küszködÅ‘ embert mutatja be, kit saját bűntudata próbál megmenteni. A mondandót igazán érdekes és egyedi gitárjáték teszi izgalmasabbá. Ha már a nosztalgiázás felmerült, tematikailag a Sing Sing Valamiben hinni kell c. dalát tudnám hirtelen megemlÃteni. A másik csoportba a kicsit elszállósabb dalok tartoznak. Ezek között van például a Reggeli dal, a maga erÅ‘t adó négysorosával: "Talán szűköl és vonyÃt, Benned a sokat tűrÅ‘ állat, De nem adja fel, megbékél, Ha a jó úton járhat". Itt van az Ami megmarad a maga borús gondolataival, hatásos szóképeivel: "Az élet vérengzÅ‘ álom, tépi a jövÅ‘t". Az album záró dala az a Rád vár, amelyre egy igazán jó klip készült, ami a maga egyszerű és mégis hatásos kivitelezésével tulajdonképpen tükrözi az egész lemez hangulatát.
A Tridenttel egy óra alatt évtizedeket léptem át, elmerülve a grunge világában. A régebbi generáció számára kellemes emlékeket ébreszthet az album, a maiak pedig megismerhetik a műfaj hangulatát, hatását.
Dallista:
01. KÃsértés
02. Jobb lesz
03. Útvesztő
04. Égig ér
05. Fehér zaj
06. Medveölő
07. Hangold át!
08. Ami megmarad
09. Bakancslista
10. Úgy, mint eddig
11. Egyre közelebb
12. Reggeli dal
13. Szakadék
14. Otthon
15. Rád vár
Trident:
Papp Norbert - ének
Demeter Zoltán - gitár, ének
Papp Zsolt - dob
Kahut János - basszusgitár